De Ford Mustang Mach-E is een volledig elektrische SUV met een actieradius tot 390 km. De eerste leveringen in Nederland komen eind 2020.
Ford Mustang Mach-E prijs
De prijzen in onderstaande tabel zijn officieel vrijgegeven door Ford Nederland, maar deze kunnen volgens het merk wel nog aangepast worden de komende maanden. Bij de lancering, eind 2020, komt eerst een duurdere “First Edition” uitvoering voor 70.940€, en deze leveringen krijgen voorrang. Klanten die een gewone Mustang Mach-E bestellen zullen moeten wachten tot 2021. Een auto reserveren kan nu reeds voor 1.000€.
Versie | PrijsEG1 |
---|---|
Standard Range RWD | 49.925€ |
Standard Range AWD | 57.665€ |
Extended Range RWD | 54.475€ |
Extended Range AWD | 62.900€ |
EG1 Prijs inclusief BTW.
Specificaties & Prestaties
Hieronder vind je alle specificaties van de verschillende Mustang Mach-E modellen.
Specificatie | Stand. Range RWD | Stand. Range AWD | Ext. Range RWD | Ext. Range AWD |
---|---|---|---|---|
Accu [kWh] | 75,7 | 75,7 | 98,8 | 98,8 |
Accu [kWh] BruikbaarEG2 | 70 | 70 | 91 | 91 |
Aandrijving | RWD | AWD | RWD | AWD |
Actieradius [km] EGEAR-rangeEG3 | 300 | 300 | 390 | 390 |
0-100 km/u [s] | NA | NA | NA | NA |
Top [km/u] | 180 | 180 | 180 | 180 |
Vermogen [kW/pk] | 190/ 258 | 190/ 258 | 210/ 285 | 248/ 337 |
Koppel [Nm] | 415 | 565 | 415 | 565 |
CO2 [g/km] | 0 | 0 | 0 | 0 |
EG2 Bruikbare batterijcapaciteit. Voorlopige schatting door de eGear.nl redactie, tot we het officiële cijfer ontvangen van Ford.
EG3 Actieradius zoals geschat door de redactie van eGear.nl. Het gaat om waarden over een gevarieerd traject, bij een normale rijstijl en bij matige temperaturen (15°C tot 20°C).
Verbruik & Elektriciteitskost
Stand. Range RWD | Stand. Range AWD | Ext. Range RWD | Ext. Range AWD |
|
---|---|---|---|---|
Verbruik [kWh/100km] EGEAR-verbruikEG4 | 23,0 | 23,0 | 23,5 | 23,5 |
Elektriciteit Kost per 100kmEG5 | 5,1€ | 5,1€ | 5,2€ | 5,2€ |
EG4 Verbruik zoals geschat door de redactie van eGear.nl. Het gaat om waarden over een gevarieerd traject, bij een normale rijstijl en bij matige temperaturen (15°C tot 20°C).
EG5 Elektriciteitskost per 100 km bij thuisladen aan een elektriciteitsprijs van 0,20€ per kWh. Laadverlies van 10% in rekening genomen.
Opladen
In onderstaande tabel vind je de laadtijden voor verschillende types laadpalen.
Laadpunt | Standard Range | Extended Range |
|
---|---|---|---|
| Stopcontact 1-fase 10A / 2,3kW (10%-100%) | 32u00EG6 | 40u00EG6 |
| CCS DC 50kW (10%-80%) | 75 minEG6 | 90 minEG6 |
| CCS DC 150kW (10%-80%) | 40 minEG6 Beperkt tot 80kW | NA |
EG6 Waarden geschat door de eGear.nl redactie.
Afmetingen & Gewicht
Afmetingen | Ford Mustang Mach-E |
---|---|
Lengte [mm] | 4712 |
Breedte [mm] | 1881 |
Breedte met spiegels [mm] | NA |
Hoogte [mm] | 1597 |
Wielbasis [mm] | NA |
Bodemvrijheid [mm] | 145 |
Koffer vooraan [liter] "Frunk" | 102 |
Koffer achteraan [liter] | 402 |
Koffer achteraan [liter] Achterbank neergeklapt | 1420 |
Leeggewicht [kg] | NA |
Trekhaak mogelijk | Ja |
Max. gewicht aanhangwagen [kg] | Enkel voor fietsendrager |
Foto’s
Bekijk hier alle foto’s.
Beschrijving
De Ford Mustang Mach-E is een elektrische SUV waarvan de productieversie onthuld werd in november 2019. De productie start eind 2020.
Deze elektrische auto is leverbaar met twee verschillende batterijcapaciteiten (75,7 kWh of 98,8 kWh) en voorwielaandrijving (RWD) of vierwielaandrijving (AWD). In de praktijk moet je naar onze inschatting rekenen op een actieradius van 300 km (75,7 kWh) tot 390 km (98,8 kWh), naargelang de uitvoering.
Los van het feit deze Ford elektrisch is, neemt hij vele andere elementen over van de Tesla auto’s. We denken hierbij o.a. aan het op voorhand reserveren voor 1.000€, de touchscreen op het dashboard waarmee je zowat alles bedient, de frunk (een extra koffer vooraan) en het relatief “lege” minimalistische dashboard.
De Ford Mustang Mach-E zal beschikken over type 2 wisselstroom-laden, al is het nog niet duidelijk over welke vermogens (laadstroom en aantal fasen) het zal gaan. Wat snel laden betreft, krijgt deze elektrische Ford een CCS-stekker om met gelijkstroom te laden. Het maximale laadvermogen is ook nog niet duidelijk. Ford spreekt over 150 kW, maar de officiële laadtijden die worden opgegeven voor de Standard Range uitvoering doen vermoeden dat deze goedkoopste versie het maximaal met 80 kW moet doen.
Recente reacties